כניסה

מאמרים

מאמרים

overcome pic

כיצד להתגבר על בעיות חוסר בטחון ודימוי עצמי ירוד?

כאשר מדובר בדייטינג, רבים חשים שאם הם לא יסתירו את תחושות חוסר הביטחון שלהם ולא יעטו על פניהם מסכות מסוגים שונים, מסכת בטחון עצמי מופרז, מסכת המאהב המושלם או מסכת איש העולם הגדול, הם לעולם לא יצליחו למצוא את בן או בת הזוג המתאימים להם. אתרי היכרויות איכותיים, כגון אתרי היכרויות לאקדמאים ולקרייריסטים יכולים לסייע ביצירת תהליך היכרויות הדרגתי והפחתת ההשפעה של בעיות דימוי עצמי ירוד.

אם נודה ונתוודה, כמעט לכל אחד ואחת מאתנו יש בעיות חוסר בטחון כאלו או אחרות. במקרים רבים, דווקא המוחצנים יותר מבינינו מנסים לטשטש חוסר בטחון לגבי הופעתם החיצונית, צורת ההתבטאות שלהם, יכולת ההשתלבות החברתית שלהם וכדומה.

אתרי היכרויות איכותיים, כגון אתרי היכרויות לאקדמאים, מאוכלסים בגברים ונשים שלהם שאיפות דומות לשלכם. בראש ובראשונה מדובר בצורך האנושי הבסיסי לגעת באחר. המכנה המשותף הבסיסי המלכד את המשתמשים והמשתמשות הוא הפחד מפני הבדידות והצורך להרגיש נאהב ורצוי.

ההבנה של הניגוד הגדול בין הדימוי הסטריאוטיפי של היכרויות ודייטינג לבין הצורך האנושי הכל כך פשוט וכל כך בסיסי שעומד מאחוריהם, היא המפתח גם להצלחה וגם להתגברות על בעיות הביטחון העצמי והדימוי העצמי הירוד.

חוסר בטחון הקשור ליחסים עם המין השני קשור במידה רבה לפחד להרגיש דחוי ולהיפגע. הפחד הזה גם הוא משותף לכל מי שמעוניין במערכת יחסים רצינית עם בן או בת זוג. משום כך, עם מסירים את 'מעטה החשאיות' מגלים שאותם המעצורים והפחדים הם אוניברסליים וסביר להניח כי מרבית המשתמשים והמשתמשות באתרי היכרויות שותפים להם במידה כזאת או אחרת.

במובן הזה הקלישאה של "היה עצמך" היא נכונה מתמיד. ניסיונות להתגבר על בעיות של חוסר בטחון עצמי על ידי פיתוח מניירות מוחצנות נידון כמעט תמיד לכישלון. במרבית המקרים תופתעו לגלות שדווקא הדברים שעומדים בבסיס בעיות חוסר הביטחון שלכם יעמדו בבסיס המשיכה של הצד שמנגד.

אתרי היכרויות איכותיים מאפשרים למשתמשים להתגבר על בעיות חוסר בטחון עצמי על ידי בניה הדרגתית של קשר שמאפשרת תקשורת ישירה ואמיתית יותר. שימוש נכון ביצירת פרופיל שישקף את האופי שלכם, את תחומי העניין ואת שאיפות החיים, יוביל ליצירת קשר ראשוני הדרגתי שראשיתו בצ'אטים ושיחות טלפון והוא מתפתח בהדרגה לפגישות פנים אל פנים. קשר הדרגתי שכזה יסייע לכם להבין שמן העבר השני נמצאים מישהו או מישהי שלהם בדיוק אותן השאיפות הכל כך בסיסיות לאהוב ולחוש נאהב ולנטרל בהדרגה את תחושות חוסר הביטחון.

חזרה למאמרי היכרויות