כניסה

מאמרים

מאמרים

dating sites and romance

אתרי היכרויות וגישת הרומנטיקה המפוקחת

"יום אחד זה עוד יקרה." ביום מן הימים, רכוב או רכובה על סוס לבן, יגיעו בן או בת הזוג המושלמים עליהם תמיד חלמתם.
אפשר להוסיף לאמרת השפר הזאת גם כמה נוספות כמו: "לכל סיר יש את המכסה שלו", "מי שלא מחפש תמיד מוצא" ועוד. כל מפגש משפחתי מורחב מלא באמרות חוכמה מן הסוג הזה והמכנה המשותף שלהן הוא אמונה שהגורל הוא זה שיסייע לכם לפגוש את השידוך המיוחל. בין השורות ניתן לקרוא כאן מעין הטפה סמויה לפסיביות. מכיוון ששמו של בן הזוג כבר נכתב בכוכבים אין ממש טעם בחיפוש אקטיבי. עם כל הכבוד לחכמת החיים של הדודות, תפישה שכזאת לא רק שאינה נכונה, היא גם כמעט בלתי אפשרית במציאות היום יומית של החיים העכשוויים, במיוחד עבור אקדמאים וקרייריסטים.

שבירת מיתוס הגורל הפסיבי

התפיסה שהגורל אמור להפגיש בין בני זוג היא אחד מן הגורמים העיקריים לתחושת חוסר הנוחות הקיימת אצל אנשים רבים לגבי השימוש באתרי היכרויות. ניתוח רציונלי של אלמנט הבושה מראה שלא רק שהוא מתבסס על קלישאות סטריאוטיפיות, הוא גם פשוט אינו הגיוני. במיוחד כאשר מדובר בקרייריסטים ובאנשי אקדמיה, כמות הזמן הפנוי והמעגלים החברתיים המצומצמים פשוט אינם מאפשרים לגורל לשחק את התפקיד שמייעדת לו הקלישאה הרומנטית. אם נעמיס על גב הגורל לא רק מציאת בן או בת זוג מתאימים אלא גם כאלו המתאימים לנו מבחינת השכלה, תחומי עניין ושאיפות חיים, נבין שיש גבול למה שהחמור הזקן הזה מסוגל לסחוב לפני שיתמוטט לגמרי.

רומנטיקה מפוקחת

בניגוד לסטריאוטיפ, אתרי היכרויות איכותיים אינם מנתצים את הרומנטיקה. ההפך הוא הנכון, הם מאפשרים לאהבה ולרומנטיקה לקרום עור וגידים במציאות הסובבת אותנו, מציאות של שעות עבודה ולימודים ארוכות ומחסור בזמן פנוי. זהו סוג חדש של רומנטיקה, רומנטיקה מפוקחת שמבינה שלגורל צריך לפעמים לתת דחיפה קטנה.
זוגיות בריאה צומחת כתוצאה משילוב של גורמים רבים וביניהם התאמה מינית, התאמה חברתית, שאיפות הנוגעות לקריירה וילדים ועוד. מכיוון שכל כך הרבה גורמים מעורבים ביצירת זוגיות מוצלחת, חסידי "שיטת הגורל הפסיבי" מקטינים מאוד את סיכוייהם למצוא את בן או בת הזוג המתאימים להם. לפעמים גורם הלחץ המשפחתי והחברתי לחסידי שיטת הגורל הפסיבי למסד את הזוגיות הלא מתאימה, מה שבדרך כלל מוביל למערכת יחסים שלא מאריכה ימים.
הרומנטיקה המפוקחת, זאת שאינה ממתינה לגורל שיתדפק על דלתה ונוטלת אותו בידיה, היא הגישה הבריאה המתאימה למציאות של ימינו ולכן אתרי היכרויות איכותיים וממוקדים משמשים כדרך רציונלית ליצירת קשר עם בן או בת זוג פוטנציאליים.

חזרה למאמרי היכרויות