כניסה

מאמרים

מאמרים

dating during the corona epidemic

אהבה בימי קורונה

בחודשים האחרונים נכנס לחיינו בסערה וירוס הקורונה, שהפך להיות נושא השיחה המרכזי של כולנו, ושינה משמעותית את השגרה שהיינו רגילים אליה. בתוך זה השפיע המצב החדש גם על זירת היכרויות האונליין אשר בשנים האחרונות עיצבה את הדרך שבה אנשים מוצאים אהבה. למרות שבתקופה הזו לצאת לדייט פנים מול פנים אינו דבר שזמין לנו כמו שבעבר, מסתבר שלהיות חלק מקהילת ההיכרויות ברשת יש יתרונות משמעותיים. דווקא בתקופה הזו להמשיך לחפש אחר הזוגיות המתאימה לכם ברשת, כפלטפורמה הזמינה והנוחה ביותר, הינה אפשרות קלה וכזו שמניבה הרבה יתרונות משמעותיים.

הנה כמה מן הסיבות שבגללן מציאת זוגיות אונליין יכולה לסייע בשמירה על תחושת השגרה, התקשורת והאינטימיות, ולכן גם לתרום לחוויה של אופטימיות רבה יותר:

  • הרצון בקשר - מרגע הלידה אנחנו תלוים באחרים שידאגו לצרכים שלנו- כשאנו תינוקות אנו זקוקים לאחר להזנה פיזית ורגשית, ומחפשים מתוך כך כל חיינו הבוגרים אחר קשר ותקשורת קרובה עם אחרים משמעותיים. בדרך הזו אנו חווים את העולם שסביבנו, מגלים את החוזקות והכשרונות שלנו ובונים את הדימוי העצמי שלנו. בדרך זו גם אנחנו מקבלים אישוש ותוקף לרגשותינו, ותמיכה רגשית בשעת הצורך. מסיבות אלו האדם הוא חיה חברתית שזקוקה לקשרים אינטימיים קרובים, צורך שמתגבר עוד יותר בעתות מצוקה ומשבר.
    משום כך דווקא עכשיו, כשכל העולם עסוק במורכבות המצב החדש אליו נקלענו, בולט הצורך האנושי הכל כך בסיסי- לחפש אחר קשר קרוב ותומך, ובכלל זה אחר אהבה רומנטית. מגפת הקורונה הביאה למעשה לחיפוש אקטיבי יותר אחר קרבה ותקשורת עם אנשים אחרים, גם בזירת ההיכרויות האונליין, וזאת על מנת לפרוק ולחלוק את מה שאנו חשים, למצוא הזדמנויות לצחוק יחד ולהנעים את הזמן שבו אנו נמצאים בנפרד מאחרים. לכן חשוב בתקופה הזו שנמשיך לייצר ולשמר קשרים בינאישיים עמוקים ומשמעותיים.
    מרחק וציפייה מייצרים תשוקה ופנטזיה- למרות הצורך הברור של בני האדם בקשרים אינטימיים קרובים ורציפים, ידועה לכולנו התופעה המרתקת שבה דווקא ריחוק מסויים מהפרנטר, הדריכות הנובעת מכך והציפייה למפגש מחודש מתפקדים כמעוררי חשק ומגבירי תשוקה. מרחק גורם לנו להיות לא מובנים מאליו עבור הצד השני, ומגבירים את הנטייה להתאמץ כדי לשמר קרבה. במצב הנוכחי- חוסר היכולת לגעת באחר, וכן חוסר הידיעה לגבי המועד המדויק של המפגש פנים מול פנים עם הפרטנר הפוטנציאלי- יעלו את מידת המסתורין, העניין והסקרנות, ויהפכו בסופו של דבר את הסיטואציה כולה למרגשת יותר. כך שלהכיר אדם חדש דווקא עכשיו באמצעות קהילת האונליין יכולה להיות חוויה יוצאת דופן ומרגשת מאוד, גם אם חווית ההמתנה לא תמיד קלה.
    המשפט "הסבלנות משתלמת" מעולם לא היה רלוונטי כל כך!
  • יצירת קשרים עמוקים ומשמעותיים כבסיס לזוגיות יציבה - למרות שאנו חיים בעולם שהקצב בו מהיר והמידע אליו אנו חשופים הוא משתנה ואינסופי, אנו יודעים כי הדרך לייצר זוגיות חזקה ויציבה היא על בסיס היכרות משמעותית שבוחנת לעומק את מידת ההתאמה בין בני/בנות הזוג. אנו נמצאים במצב יוצא הדופן שבו יש זמן וישנה אפשרות לבחור פרטנר עמו ניתן להעמיק בקשר לאורך זמן. ניתן להתחיל בהודעות, לעבור לשיחות טלפון ווידאו, ובדרך זו לבחון לעומק את מידת ההתאמה ביניכם. למעשה זו תקופה מיוחדת שבה קצב החיים שלנו משתנה בכל תחומי החיים שלנו, ולכן זו הזדמנות מצוינת לתרגל גם בחיים הרומנטייים את המוטו- איכות על פני כמות. כל זה יאפשר זוגיות שמתבססת על איכות ועומק כשהמטרה היא יצירת קשר שנכון לכם, קשר אוהב וארוך טווח.
  • הנוחות שבבית - כמה פעמים נתקלתם במחשבה שעלתה מהצד שלכם או דווקא מהצד השני "אני לא בזמן המתאים כרגע.." באופן יוצא דופן, התקופה הקרובה היא הזדמנות מצוינת להעמיק בקשרים חדשים, שבעבר אולי היו מתפוגגים ונעלמים ברקע. לכולנו יש זמן רב פנוי ויכולת רבה לבחור כיצד למלא אותו. יצירת קשרים בין אישיים חדשים היא דרך נפלאה למלא את הזמן הזה ולשמור על עניין ושיח במהלך השהות בבית. בנוסף, זכינו לחיות בתקופה שבה האמצעים הטכנולוגיים נגישים לנו כל כך, והשימוש בהם קל וזמין. לכן עשו שימוש במה שכבר ישנו ו"צאו" להכיר את בן/בת הזוג הבאה שלכם מהנוחות שבבית הפרטי שלכם.
  • לוקיישן, לוקיישן, לוקיישן- בר? בית קפה? לא תמיד קל להסכים על לוקיישן לדייט ראשון. במצב הנוכחי המקום שבו תכירו ותעמיקו את הקשר שלכם - הוא הבית שלכם, מאחורי המסך, אפילו בפיג'מה. כך אתם יכולים להיות בדיוק מי שאתם ולהשתמש בביטחון שהבית מקנה לכם. בין אם בהתכתבות, בטלפון או בשיחת וידאו - אנחנו הכי אנחנו כשנוח לנו.

ולסיום, על כולנו עוברת תקופה יוצאת דופן, וכולנו בה ביחד, חווים תחושות ורגשות מאוד דומים. זה זמן מורכב, אבל גם זמן שבו אנחנו יכולים למצוא הרבה טוב, אהבה וכוח בעצמנו ובאחרים. חשוב שנקבל את המצב כפי שהוא אך שבמקביל לא נוותר על שגרת יומנו ועל המטרות שחשובות לנו- בין אם המשך השקעה בעבודה, מציאה או חידוש של תחביבים מעניינים, ובייחוד המשך החיפוש אחר הפרטנרים המתאימים לנו. כשנצא מהתקופה הזו מחוזקים- נוכל להיפגש פנים מול פנים ולהמשיך במסע האהבה שלנו.

חזרה למאמרי היכרויות