כניסה

מאמרים

מאמרים

family

כיצד משפיע הלחץ המשפחתי על מציאת בן או בת הזוג?

עבור רווקים ורווקות, מפגשים משפחתיים מאיימים לעיתים להפוך לחוויה לא נעימה. נראה שכל דוד או דודה, שכן ושכנה ואפילו קרובים שמעולם לא ידעתם על קיומם חייבים לעצור ולשאול : "נו, יש לך כבר מישהי?" ישנן גם האזהרות המפוקפקות: "אל תחכי יותר מידי עם זה, אחר כך יהיה לך קשה לעשות ילדים." באופן כללי נראה שכל קרוב משפחה, גם אלו שחיי הנישואים שלהם לא ממש נראים גן עדן עלי אדמות, הופך להיות שדכן ויועץ היכרויות ליום אחד, ובמקרה שאין לו את מי לשדך לכם הוא מוכן לתת עצות שונות ומשונות שיסייעו לכם למצוא את בן הזוג המושלם בצורה מיידית.

עד כמה שהדבר מצחיק, הלחץ המשפחתי שמתואר למעלה בצורה הומוריסטית יכול להשפיע על תהליך בחירת בן הזוג שלכם. מי מכם שעוסקים בצורה רציפה בלימודים גבוהים או בפיתוח קריירה מבטיחה עשויים לשמוע ללא הפסק בפינה קטנה וחשוכה של תודעתם את האזהרות המהדהדות של הדודים והדודות, אזהרות שגורמות לכם לחרדה קטנה ומתמדת שהחופה מתרחקת מכם.

בראש ובראשונה צריך לזכור שכיום, על מנת לבנות מערכת יחסים מוצלחת באמת, לצד הבסיס הרגשי וההתאמה ההדדית, חשוב לא פחות לבנות בסיס כלכלי ולחתור להגיע להגשמה אישית. אסור לתת ללחץ המשפחתי ולמבטים הנוגים של ההורים בכל פעם שהם מדברים על רצונם בנכדים להשפיע על הבחירות שלכם. אמנם כל קרובי המשפחה רוצים בטוב ביותר עבורכם, אבל העצות, השידוכים ואפילו היכרויות שהם יציעו לכם באים מתוך פרשנות אישית שלהם לצרכים הרגשיים שלכם. הלחץ המשפחתי, ויהיו הכוונות טובות ככל שיהיו, עלול לדחוף אתכם לבצע בחירה פזיזה ולמהר להיכנס לתוך מערכת יחסים שאינה מתאימה לכם.

אתרי היכרויות איכותיים, ובעיקר אתרי היכרויות לאקדמאים וקרייריסטים, מהווים מעין ניגוד ללחץ הקבוצתי המשפחתי מכיוון שהם ממוקדים במשתמש ללא תהליך של פרשנות לרצונותיו ולצרכיו הרגשיים. אתרי היכרויות שמרכזים קבוצת משתמשים בעלת שאיפות דומות מאפשרים לכם לבצע תהליך הדרגתי ואישי של מציאת בן או בת זוג. על ידי תהליכים של סינון ומיון מתבצע תהליך של הגדלת סיכויי ההתאמה. אתרי היכרויות לאקדמאים וקרייריסטים מהווים נקודת מפגש בין בני זוג שמחפשים שותפות אמיתית בחיים ובו בזמן שואפים להגשמה אישית. שילוב של שני התהליכים יוביל ליצירת זוגיות מוצלחת ויציבה ומי יודע, אולי אפילו למפגשים משפחתיים מוצלחים יותר.

חזרה למאמרי היכרויות