כניסה

מאמרים

מאמרים

ישנם קשרים רבים בין ספורט, כושר או ריצה לבין זוגיות מוצ

יציבות, בריאות ודייטינג - החיבור הבריא

כאשר חושבים על זוגיות ודייטינג, כנראה שהדבר הראשון שקופץ לכם לראש הוא בטח לא הרעיון שכושר גופני יכול לשמש גורם חשוב בקשר זוגי מוצלח.

למעשה, ישנם קשרים רבים בין ספורט, כושר או ריצה לבין זוגיות מוצלחת ובריאה.

אז החלטתי לבחון את היתרונות שבחיבור בין השניים ואיך כל אחד מהם יכול להשפיע על השני.

התייעצנו עם מומחי אפליקציית ההיכרויות של אלפא (Alpha) כיצד הרצים, השחיינים, רוכבי האופניים ואוהבי הספורט יכולים להגיע לחיבור עם זוגיות בריאה ומעצימה.

דייטינג וריצה = יחסים בריאים

ברוב המקרים, התקרבות רגשית אחרי דייט ראשון מוצלח מעוררת תחושה והרגשת היי, כך גם חווית הריצה (למי שבנינו נהנה עדיין כמוני לקום ב5 בוקר ולצאת לרוץ ) היא חוויה המעוררת תחושות אופוריה. תחום הריצה לדוגמא משמש עבורנו כאמצעי לשחרר לחצים, לשפר כושר גופני, לשפר את הבריאות ובעיקר לחוש את תחושת ה"היי" אחרי אימון ריצה מוצלח.

כאשר ננסה לערבב את השניים נמצא כי הריצה היא זמן מושלם להתערבב עם אנשים אחרים, להיות בפורום חברתי נהדר ולהוציא מאתנו את הצד המהנה, החוויתי והבריא שלנו.

בני זוג יכולים לרוץ יחד, לשוחח בזמן הריצה, וליצור חוויות משותפות מרגשות. אנחנו מרגישים טוב עם הגוף שלנו בזמן הריצה וזה משפיע על הביטחון ומגדיל באופן ישיר את הפתיחות וקבלת הצדדים הטובים שלנו.

כושר עם בן/ת הזוג - זמן איכות.

ספורט עם בן/בת הזוג יכולה לייצר את הזמן והמרחב לשיחה אישית (אלא אם כן אתם מעדיפים מוסיקה או פודקאסט באייר פודס שלכם ולשוחח אחרי שהריצה הסתיימה).

אבל רגע של ריצנות, זמן ביצוע הכושר הגופני זהו זמן בו אפשר לדבר על חוויות היום-יום, על מחשבות, תחושות ותוכניות לעתיד. זה זמן מצוין לחקר נושאים עמוקים ולהתקרב רגשית.

פעילות גופנית משותפת יכולה לספק זמן איכות משותף לבני הזוג. זה זמן חברתי בלתי רשמי ביניכם, זמן בו ניתן להתחייב לזוגיות - יום ושעת האימון שהופכים להיות הדייט שלכם, זמן בו תיפגשו יחד רק שניכם או עם קבוצה , עם קצת זיעה, עם קצת קשיי נשימה אבל באופן הכי פתוח ובלתי רישמי שניתן.

תוכניות משותפות - זמן להתכונן לחיים האמיתיים

כששני בני הזוג משתתפים בריצה או בספורט משותף, זה הזמן המושלם לתכנון משותף.

מבחינה פיזית או תכנונית, הכנה לתחרות או אירוע ספורטיבי יכולה להיות מקרה בוחן לחיים האמתיים, להוציא את החשק של שני בני הזוג להתחרות בצורה חיובית, לתכנן חוויה משותפת ולבנות זוגיות משותפת וחזקה.

מנהלי הזמן מקצועיים

ריצה ופעילות ספורטיבית יכולים להיות אחלה כלי לניהול הזמן. כשאנשים מתכננים את הריצות והפעילות הספורטיבית שלהם הם שגרת היום יום העמוסה שלהם, הם גם עשויים להיות יותר מסודרים בכל הנוגע לתוכניות יומיומיות ולחייהם הכלליים וגם יכולים ללמד את בן/בת הזוג איך לנהל את הזמן האישי שלהם טוב יותר.

מה הקשר סטרס?

פעילות גופנית יכולה לעזור לנהל רמות סטרס ולהפחית את הערך שלו ביחסי זוגיות.

היא מצריכה זמן והתמדה, תהליך בנייה והסתגלות לשינויים. דברים אלו יכולים להיות מאתגרים ומצריכים הרבה סבלנות והתמדה. זה כלי מצוין שיכול לסייע לנו להבין טוב יותר איך כל אחד מבני הזוג מתמודד עם לחצים, התמדה ושינויים.

לסיכום, החיבור בין דייטינג וריצה או כל ספורט אחר יכול להיות יציב ובריא לשני הצדדים.

יש פה הזדמנות לשמור על בריאות גופנית ולהתנהל ביחסים רגשיים בריאים יותר, לתמוך בביטחון העצמי, ליצור זמן איכות משותף, לנהל את רמות הסטרס ועוד.

בהחלט, כשמשדרים חשיבות לכושר גופני במסגרת הזוגיות, אפשר להביא לתוצאות חיוביות וליצור יחסים הרבה יותר בריאים ומרתקים.

ואל תשכחו שאחרי סיון הריצה או הספורט אפשר לבחור אם ליהנות מזמן שקט ומנוחה יחד או להתפנק באיזו מסעדה טובה ולהחזיר את כל הקלוריות ששרפנו.

חזרה למאמרי היכרויות