כניסה

מאמרים

מאמרים

first date

כיצד יש להתנהג בדייט ראשון?

עם מחשבות על הדייט הראשון גורמות לכם להזיע ולהתנועע בכסא בחוסר נוחות, תתנחמו לדעת שהמפגש הראשוני פנים אל פנים עם בן או בת זוג פוטנציאליים מלחיץ כמעט כל אחד ואחת. הלחץ, שנובע מחרדות, חוסר בטחון שכמעט כולנו חשים ברמה כזאת או אחרת ומפלס הציפיות הגבוה הוא טבעי ביותר וצריך לקבל אותו כחלק מהעניין.

כאשר הדייט הראשון מגיע בעקבות שימוש באתר היכרויות איכותי, מפלס הלחץ נמוך יותר. הסיבה היא שבאתרי היכרויות איכותיים ישנה אפשרות לתקשר ולבצע היכרות ראשונית על ידי שימוש בצ'אטים ובשיחות טלפון.

מומלץ שלא לקפוץ מיד לקביעת הדייט הראשון ולתקשר במשך מספר ימים ואפילו מספר שבועות בעזרת צ'אטים, מייל וטלפון. עם הקשר שנוצר הוא עקבי וישנה התעניינות ערה משני הצדדים, הפגישה פנים אל פנים תהיה טבעית יותר ותהווה המשך של תהליך ההיכרות. למרות זאת, ואפילו אם ההיכרות נעשתה במסגרת אתר היכרויות ממוקד כגון אתר היכרויות לאקדמאים, בצורה הדרגתית ולאורך זמן, מומלץ שהדייט הראשון יהיה פשוט וקצר. תמיד צריך לקחת בחשבון את האפשרות שהעניינים לא יסתדרו או שהם יהיו זקוקים לעוד קצת זמן על מנת להתפתח בעקבות המפגש הראשון.

הקפידו להשקיע בלבוש ובהופעה החיצונית. נכון שמה שיקבע בטווח הארוך הוא האינטליגנציה, חוש ההומור וטוב הלב שלכם אבל בפגישה הראשונה הרושם החזותי הראשוני משחק תפקיד חשוב בין אם תרצו בכך ובין אם לא. השקעה בלבוש ובהופעה מהווים גם איתות לגבי רצינות הכוונות שלכם כלפי הצד השני. אם לסייג את הכתוב למעלה, כדאי ללבוש בגדים שאתם מרגישים בהם בנוח. אם אתם לא רגילים ללבוש חליפות או שמלות ערב מהודרות אולי לא כדאי להתחיל בדייט הראשון. הדבר נכון גם לגבי בחירת מקום המפגש. רצוי לקבוע מראש בדיוק לאן הולכים גם כדי להתאים את סגנון הלבוש וגם כדי להימנע ממצבים מביכים בפגישה עצמה.

גם אם שוחחתם רבות בצ'אטים דרך אתר היכרויות, סביר להניח כי למפגש פנים אל פנים הראשון תהיה דינמיקה משלו ותצטרכו להכיר זה את זו מחדש. הקלישאה השחוקה של "היו עצמכם" מתאימה כאן במיוחד. נסו להיות טבעיים ככל האפשר ולשמור על נושאי שיחה קלילים. הדייט הראשון הוא ממש לא המקום לדבר בו על שברון לב בגלל בני זוג קודמים או על טראומות ילדות.

הקפידו לתת לצד השני הזדמנות לדבר אבל הקפידו גם להיות משתתפים פעילים בשיחה.

לסיכום, חשוב לזכור כי בן או בת הזוג שמולכם חשים אף הם את כל החששות שאתם מתנסים בהם. שימוש באתרי היכרויות איכותיים, דוגמת אתרי היכרויות לאקדמאים, היכרות ראשונית ארוכה שלפני הפגישה הראשונה ושמירה על כללי התנהגות פשוטים בפגישה עצמה יסייעו לכם לבסס קשר ראשוני מוצלח.

חזרה למאמרי היכרויות