כניסה

מאמרים

מאמרים

love key

האם עדיף לחפש בן או בת זוג דרך רשתות חברתיות או דרך אתרי הכרויות?

אתרי הכרויות ורשתות חברתיות משמשים פעמים רבות למטרות דומות. נכון שרשתות חברתיות אינן מתפקדות באופן רשמי כאתרי הכרויות, אבל מטבע הדברים, מכיוון שאנשים משתמשים ברשתות חברתיות לצורכי אינטראקציה חברתית ותקשורת, רבים מהם מחפשים בן או בת זוג דרכם. אם כך נשאלת השאלה האם עדיף לחפש בן או בת זוג דרך אתרי הכרויות או דרך הרשתות החברתיות השונות? התשובה לשאלה זו מורכבת יותר ממה שנראה לעין ותלויה במטרות הזוגיות שברצונכם למצוא ובסוג אתר ההיכרויות שמתאים לכם.

מטרות הזוגיות וסוגי האתרים
אין זה סוד גדול שמשתמשים רבים נוהגים לחפש דייטים ברשתות חברתיות. אמנם תמיד ניתן יהיה למצוא סיפורים מרגשים על בני זוג שהתחתנו והכירו זה את זו דרך רשת חברתית ובצורה מקרית לחלוטין, אבל האמת היא שמרבית הקשרים שנוצרים דרך הרשתות החברתיות מתאימים יותר ליחסים קצרים ולא מחייבים. לעומת זאת, אתרי הכרויות עלולים להיתפש על ידי משתמשים כטבעיים פחות מרשתות חברתיות. סוגים שונים של אתרי הכרויות, בעיקר אלו המספקים את שירותיהם בחינם, מתפקדים כמעט באותה צורה שבה מתפקדות הרשתות החברתיות. אם כך, מה מבדיל ביניהן ובאיזה סוג של התקשרות ראשונית כדאי לבחור?

אתרי הכרויות אקדמאים
על מנת לענות על השאלה שנשאלה למעלה, יש להבדיל בין אתרי הכרויות אקדמאים שהם מיועדים לקבוצה ספציפית של משתמשים לבין אתרי הכרויות כלליים. המשותף לרשתות חברתיות ולאתרי הכרויות רגילים הוא שהם משמשים כפלטפורמה כללית של התקשרות ראשונית, כזאת שבה המזל משחק תפקיד עיקרי ומשום כך סיכויי הצלחת השימוש בהם קטנים יחסית. בנוסף, אתרים מן הסוג הזה כמעט תמיד אינם יכולים למנוע התחזויות וזהויות בדויות. לעומת זאת, אתרים כגון אתרי הכרויות אקדמאים מתמקדים בקבוצה מסוימת של משתמשים, תוך כדי בדיקת אמיתות האינפורמציה שהם מספקים. הלכה למעשה מדובר כאן בדרך אחרת של חשיבה, כזאת שמשאירה פחות מקום למזל, מעמידה את הדיון בהבדל בין אתרי הכרויות לבין רשתות חברתיות באור חדש ובעצם מבטלת אותו. אתרי הכרויות אקדמאים מהווים אפשרות להשתמש בפלטפורמה אינטרנטית ממוקדת ואישית וניתן אפילו לומר שהם הולכים נגד הזרם במציאות שבה אתרים רבים שמים דגש על כמות המשתמשים ולא על איכותם.

חזרה למאמרי היכרויות